A Szegedi Tömörkény István Gimnázium, Művészeti Szakgimnázium és Technikum tanárainak Erasmus+ honlapja
2022-2023
Tanári mobilitások
Az idén 125 éves Szegedi Tömörkény István Gimnázium, Művészeti Szakgimnázium és Technikum Szeged egyik patinás középfokú intézménye. A huszonkilenc osztályban folyó képzés palettája színes: iskolánk a kerettantervekbe integrálva előnyben részesíti azokat a speciális képzéseket, amelyek a középiskolát választó korosztály körében népszerűek. Ennek megfelelően képzésünkben megjelenik az emelt nyelvi, a magyar-német, illetve a magyar-spanyol két tanítási nyelvű, az emelt humán, az ének-zenei, valamint a biológia és környezetvédelmi orientációs képzés. Az intézményben angol, német, olasz, spanyol, valamint latin nyelv oktatása folyik. Hét osztály vesz részt a magas színvonalú szakgimnáziumi művészeti képzésben. A képzési profilból adódóan különös hangsúlyt fektetünk az idegen nyelvek oktatására, örökös ökoiskola lévén pedig a környezettudatos magatartás kialakítására, a fenntartható fejlődésre, valamint az esztétikai nevelésre.
Iskolánk 2022-ben sikeres Erasmus+ pályázat keretében akkreditált intézmény lett.
A pályázat lehetővé teszi, hogy az iskola dolgozói, illetve diákjai 2027-ig folyamatosan külföldi mobilitási projektekben vehessenek részt. A pályázatunkban az alábbi témakörökben szeretnénk tudásunkat bővítve külföldi mobilitásokat megvalósítani, és a jó példákat adaptálva beépíteni a mindennapos tanítási gyakorlatunkba:
1. A nyelvtanárok nyelvi és módszertani ismereteinek megújítása
2. A diákok idegen nyelvi és szociális kompetenciáinak fejlesztése, interkulturális tanulás
3. Innováció és kreativitás
4. A “Z” és az alfa generáció digitális kompetenciájának fejlesztése
5. Sokszínűség – nemzetköziesítés
6. Környezetvédelem és egészségnevelés
The 125-year-old István Tömörkény Grammar School, Secondary School of Arts and Technical College is one of Szeged's most prestigious institutions of secondary education. Twenty-nine classes offer a colourful range of training: integrated into the curricula, our school gives priority to specific courses that are popular with the age group choosing secondary school. Accordingly, our courses include advanced languages, Hungarian-German and Hungarian-Spanish bilinguals, advanced humanities, music and singing, biology and environmental orientation. The languages taught are English, German, Italian, Spanish and Latin. Seven classes participate in the high quality vocational secondary art education. Due to our educational profile, particular emphasis is placed on foreign languages and, as a perpetual eco-school, on environmental awareness, sustainable development and aesthetic education.
In 2022, our school was successfully accredited under the Erasmus+ programme. It will enable the school's staff and students to participate in mobility projects abroad on a continuous basis until 2027. In our application, we would like to expand our knowledge by carrying out mobility abroad in the following topics and adapting good examples into our everyday teaching practice:
1. Renewing language and methodological skills of language teachers
2. Development of students' foreign language and social competences, intercultural learning
3. Innovation and creativity
4. Developing the digital literacy of Generation Z and Generation Alpha
5. Diversity - internationalisation
6. Environment and health education
Mobilitások (2022-2023. tanév)
Almádi Róbert - Intensivkurs (Deutsch lernen in Regensburg) – Regensburg (Németország)
Csúriné Németh Éva - 1-ről a 2-re, avagy hogyan lehet az egyszerűt jól megértve nehezebb problémákkal megbírkózni? – Rovinj (Horvátország)
Dáni Eszter - 1-ről a 2-re, avagy hogyan lehet az egyszerűt jól megértve nehezebb problémákkal megbírkózni? – Rovinj (Horvátország)
Dr. Dohány Gabriella - Varázsold elő tanítványodból a talentumot - Komplex 3+T program – Rovinj (Horvátország)
Dr. Kovács Józsefné - Varázsold elő tanítványodból a talentumot - Komplex 3+T program – Rovinj (Horvátország)
Dr. Máder Attila - 1-ről a 2-re, avagy hogyan lehet az egyszerűt jól megértve nehezebb problémákkal megbírkózni? – Rovinj (Horvátország)
Fiszter Márta - Sprache und Methodik in der Praxis – Lindau (Németország)
Jura Joanna Danuta - Creativity and Motivation in the Classroom with Teachers Development – Valletta (Málta)
Kulcsárné Hinze Mária - Go into the City: Dresden. Iskolán kívüli tanórák – Drezda (Németország)
Luttrell Erzsébet – Language, Methodology and Culture - Dublin (Írország)
Máté Soma - Learning Through Collaboration and Cooperation – Helsinki (Finnország)
Miltner Tímea –English Language Development for Teachers and Staff - Rovinj (Horvátország)
Mitrik László - Heritage landscapes, Museums and Portuguese Culture – Porto (Portugália)
Molnár Mónika – ICT in Education – Prága (Csehország)
Nagy Krisztina - Going Digital in an Innovative Classroom – Prága (Csehország)
Őze Tibor – Innovative Approaches to Teaching – Prága (Csehország)
Péter-Kovács Veronika - Varázsold elő tanítványodból a talentumot - Komplex 3+T program – Rovinj (Horvátország)
Pintérné Temunovic Andrea – Az egészség érték - Rovinj (Horvátország)
Rigóné Hargitai Csilla – Aggiornamento per insegnanti stranieri di italiano - Milazzo (Olaszország)
Schimplné Baji Krisztina - Az egészség érték - Rovinj (Horvátország)
Schoop Annekke - Go into the City: Dresden. Iskolán kívüli tanórák – Drezda (Németország)
Szlezák Anikó - Sprache und Methodik in der Praxis – Lindau (Németország)
Zsótér Éva – Wien erleben - Bécs (Ausztria)
Csoportos diákmobilitás
Geschwister Scholl-Gymnasium, Stuttgart
Tanári beszámoló
Lukács Gréta
Rácz Orsolya
Vásárhelyi-Varga Luca
Malaca Instituto, Malaga (Spanyolország)
Tanári beszámoló
Papp Franciska
Szalai Rebeka
Liceo Galileo Galilei, Caravaggio (Olaszország)
Job shadowing
Élménybeszámolók
Csúriné Németh Éva, Dáni Eszter, Dr. Máder Attila - 1-ről a 2-re, avagy hogyan lehet az egyszerűt jól megértve nehezebb problémákkal megbírkózni? – Rovinj (Horvátország)
Dr. Dohány Gabriella - Varázsold elő tanítványodból a talentumot - Komplex 3+T program – Rovinj (Horvátország)
Fiszter Márta - Sprache und Methodik in der Praxis – Lindau (Németország)
Jura Joanna Danuta - Creativity and Motivation in the Classroom with Teachers Development – Valletta (Málta)
Kulcsárné Hinze Mária, Schoop Annekke - Go into the City: Dresden. Iskolán kívüli tanórák – Drezda (Németország)
Dr. Kovács Józsefné - Varázsold elő tanítványodból a talentumot - Komplex 3+T program – Rovinj (Horvátország)
Luttrell Erzsébet – Language, Methodology and Culture - Dublin (Írország)
Máté Soma - Learning Through Collaboration and Cooperation – Helsinki (Finnország)
Miltner Tímea –English Language Development for Teachers and Staff - Rovinj (Horvátország)
Mitrik László - Heritage landscapes, Museums and Portuguese Culture – Porto (Portugália)
Molnár Mónika – ICT in Education – Prága (Csehország)
Nagy Krisztina - Going Digital in an Innovative Classroom – Prága (Csehország)
Őze Tibor – Innovative Approaches to Teaching – Prága (Csehország)
Péter-Kovács Veronika - Varázsold elő tanítványodból a talentumot - Komplex 3+T program – Rovinj (Horvátország)
Pintérné Temunovic Andrea – Az egészség érték - Rovinj (Horvátország)
Rigóné Hargitai Csilla – Aggiornamento per insegnanti stranieri di italiano - Milazzo (Olaszország)
Schimplné Baji Krisztina - Az egészség érték - Rovinj (Horvátország)
Szlezák Anikó - Sprache und Methodik in der Praxis – Lindau (Németország)
Zsótér Éva – Wien erleben - Bécs (Ausztria)
Disszeminációk
Feltöltés alatt.
2023-2024
Tanári mobilitások
Az Erasmus+ akkreditációs pályázat második szakaszában,
2023-ban intézményünk 56.098 € támogatást nyert
2023. június 1. és 2024. augusztus 31. között megvalósult mobilitások
Kurzusok:
Almádi Róbert – A komplex dráma (= tanítási dráma, dráma, DiE) működése - Kolozsvár (Románia)
Boros Krisztina – English through technology – Paphos (Ciprus)
Csúri-Németh Éva – Innovative Teaching Methods – Málaga (Spanyolország)
Dáni Eszter – Asszertív kommunikáció – Hogyan kommunikáljunk hatékonyan és erőteljesen, és legyünk győztesek – Rovinj (Horvátország)
Dirner Ágota – Mindfulness and Meditation: Well-being at School and Life – Alicante (Spanyolország)
Dr. Kovács Józsefné – Body-Mind-Nature connection: Well-Being for a fully awareness and healthy lifestyle. Outdoor and environmental sessions Reykjavik (Izland)
Dr. Máder Attila – Information and communication technologies (ICT), web application, social networks and online tools for a New Education – Reykjavik (Izland)
Guba Eszter – Spanish for Teachers - Malaga (Spanyolország)
Gyuris Anett – Innovative Approaches to Teaching – Prága (Csehország)
Juhász-Fodor Tímea – Creativity and Motivation in the Classroom with Teacher Language Development - Valetta (Málta)
Kovács Krisztina – Discovering the Cultural Heritage of the Ancient Rome - Róma (Olaszország)
Luttrell Erzsébet – Body-Mind-Nature connection: Well-Being for a fully awareness and healthy lifestyle. Outdoor and environmental sessions – Alicante (Spanyolország)
Mitrik László – Heritage Landscapes, Museums and Portuguese Culture – Porto (Portugália)
Némethné Hérics Éva – Integrating Creativity and Innovation into Teaching – Firenze (Olaszország)
Patkós Bence Gergő – CLIL for Secondary Teachers: A Practical Approach – Galway (Írország)
Zsótér Éva – Wien einmal anders: Methoden des E-Learning: LearningApps und weitere Lernumgebungen – innovative Lehrmethoden in der Praxis – Bécs (Ausztria)
Szakmai látogatások:
Kovács Krisztina – job shadowing – Liceo Mazzini – Locri (Olaszország)
Molnárné Nagy Edit – job shadowing – Heraklion Protypo Gimnázium – Herakloin (Görögország)
Dr. Szilákné Korbély Ágnes – job shadowing – Heraklion Protypo Gimnázium – Herakloin (Görögország)
Patkós Bence Gergő – job shadowing – ISE Abdera – Adra (Spanyolország)
Szabó Katalin – job shadowing – Geschwister - Scholl – Gymnasium – Stuttgart (Németország)
Diákmobilitások:
Fiszter Márta – kísérőtanár és 6 tanuló – Geschwister-Scholl-Gymnasium – Stuttgart (Németország)
Máté Soma – kísérőtanár és 7 tanuló – ISE Abdera - Adra (Spanyolország)
Rigóné Hargitai Csilla – kísérőtanár és 5 tanuló – Liceo Mazzini – Locri (Olaszország)
Molnár Mónika – kísérőtanár és 10 tanuló – IESO Pascual Serrano – Alpera (Albacete) (Spanyolország)
Csoportos diákmobilitás
Stuttgart (Németország)
Dobó Laura
Fülöp-Tanács Fanni
Romák Zóra
Szalma Virág
Vásárhelyi Varga Luca
Feltöltés alatt.
Adra (Spanyolország)
Locri (Olaszország)
Alpera (Spanyolország)
(A logót Magyar Mihály grafikus készítette, Jójárt Lotti és Lucía Mínguez Ibáñez tervei alapján)
Spanyolország
Hétfőn reggel köszöntöttek bennünket az alperai iskolában, ismertették a programokat majd körbevezettek az épületben. Ezek után a délelőtt további részében tanórákat látogattunk, amelyek nagyon érdekesek és egészen különbözőek voltak a megszokottól. Az ebéd egy spanyol különlegesség volt (Tortas de Alpera), amit közösen fogyasztottunk el, majd Almansa városába mentünk megnéztük a helyi várat és részt vettünk a helyi fesztiválon is.
A keddi napot Valenciában töltöttük. Mindenféle látványosságot megtekintettünk, például a város házát, a katedrálist, a bikaviadaloknak helyet adó arénát, a helyi piacot, egy rizsföldet és bevásárló központot is.
Szerdán Alperát fedeztük fel. A reggelt a városházában kezdtük, ahol meghallgattunk egy prezentációt a településről, majd megtekintettük a Pozo de la Nieve nevezetű történelmi látványosságot, amiről, valamint a nemrégiben feltárt őskori barlangrajzról szintén egy részletes előadást hallhattunk és láthattunk. Ezután a helyi borászatba látogattunk, ahol körbevezettek bennünket.
Csütörtökön reggel ismét buszra szálltunk és elmentünk Alcalá del Júcarba, ahol a délelőttöt kajakozással tölthettük a csodálatos spanyol panorámát megtekintve. Ebédre megkóstoltuk a Gazpacho Manchego nevezetű ételt, majd Alperában eltöltöttük a délutánt.
Pénteken visszaültünk az iskolapadba és eltöltöttünk még egy napot az iskolában, majd ebédeltünk és kora este részt vettünk egy búcsúbulin, amin megismerhettük és kipróbálhattuk a helyi néptáncot és eltölthettünk még egy utolsó közös estét együtt.
Szombaton mindenkinek szabad programja volt a családokkal, majd vasárnap reggel közösen indultunk Alicanteba, ahol felszállhattunk a Budapestre tartó repülőgépünkre.
Rendkívül érdekes volt egy új kultúrával találkozni. Nagyon különös volt látni, hogy a kb 2200 fős Alperába minden környező faluból, településről bejárnak a középiskolába járók (ami náluk 12-től 16 éves korig tart). Reggelente egy iskolabusz gyűjti össze a gyereket, ami az iskola végeztével rögtön viszi is őket haza. Tömegközlekedés szinte nincs is a települések között. Az étkezéseik szintén nagyon eltérőek a magyarhoz képest, hiszen a reggeli 11óra környéken volt általában valamilyen szendvics, majd ebéd 15 óra körül és vacsora 22 órakor. Ebednél és vacsoránál 3 fogás volt szinte mindig (előételeknek: olajbogyó, chipsek, mozzarellás tonhalsaláta, főételnek mindig valamilyen frissen készült, meleg, mennyei fogás, desszertnek pedig joghurt, gyümölcsök, fagylalt esetleg valamilyen sütemény), melyeket kivétel nélkül közösen, együtt fogyasztott el a család. A családok kedvesek voltak, nagyrészük a saját gazdaságukból kereste meg a havi betevőnek valót.
Fantasztikus élmény volt ebben a programban részt venni, rengeteg új tapasztalatot szereztünk és mindannyian csodás élményekkel gazdagodtunk. Vasárnap reggel könnyes búcsút vettünk egymástól, reméljük még valamikor találkozunk, a kapcsolatot mindenképpen tartani fogjuk egymással.
Magyarország
Az iskolánkban működő Erasmus + program keretében 2024. április 8. és 12. között a spanyolországi Alpera település I.E.S.O. PASCUAL SERRANO iskolájának tíz diákja töltött egy tartalmas hetet iskolánkban a 2023-1-ES01-KA121-SCH-000117830 nyertes Erasmus+ pályázatuknak részeként. A hét eseményeinek aktív szervezője és egyben részvevője volt iskolánk azon tíz tanulója, akik a Szegedi Tömörkény István Gimnázium 2022-1-HU01-KA121-SCH000059596 Erasmus + akkreditációja keretében hamarosan Spanyolországba utazik. A program célja, egymás kultúrájának megismerése, és annak megfigyelése, hogy a földrajzi és közigazgatási sajátosságok hogyan befolyásolják az oktatás szervezését.
A program rövid ismertetője:
Hétfőn reggel az iskola ebédlőjében az Igazgató Úr, Dr. Kakuszi Béla Péter, köszöntötte a vendégeket, ezt pedig rövid ismerkedés, valamint iskolánk bemutatása és a program ismertetése követte. A délelőtt további részében a diákok angol és spanyol nyelvű órákat látogattak meg. Ebéd után pedig sárkányhajózni mentünk.
Kedden délelőtt a cserediákok szintén órákat látogattak. Délután pedig egy vetélkedő keretein belül néztük meg Szeged legismertebb helyszíneit. Különböző állomásokon, a Múzeumban, a Széchenyi téren és az Anna-kútnál csapatokban feladatokat kellett megoldani, többek között verset írni a kút vizéről. A három állomás bejárása után a Reök-palotánál találkoztunk, onnan együtt mentünk fel a Dóm tornyába.
A szerdai napot Budapesten töltöttük, a főváros legnevezetesebb helyeinek megtekintésével. Miután megérkeztünk a pályaudvarra, a Hősök terére mentünk. Ezt a Városliget és a Magyar Zene Háza követte. Ezután kipróbáltuk a földalattit, és folytattuk utunkat a Parlamentbe. Délután a Budai Várat néztük meg, majd a nap végére még egy kürtőskalács is belefért.
Csütörtökön a spanyol cserediákok a partnereik magyar nyelvű óráit tekintették meg, majd az iskola kerámia műhelyében saját edényt is készíthettek. A délután pedig szabad volt, amire mindenki szervezett programot.
Pénteken reggel az iskola előtt találkoztunk és kerékpárral Tiszaszigetre mentünk, az ország legmélyebb pontjára. Itt játékokat játszottunk, majd visszafelé Szőregen megálltunk egy lángost ebédelni. Este a hét lezárásaként egy búcsúbulit rendeztek, amit egy koncert nyitott meg, és a néptáncot is kipróbálhatták.
Szombaton hajnalban indultak vissza Spanyolországba, és elköszönéskor megígérték, hogy minket is ugyanilyen vendégszeretettel fognak várni.
A beszámolót készítette: Bálint Csenge és Mészáros Emma 11. B
Job shadowing
Dunai Ágnes - IESO Pascual Serrano, Alpera (Spanyolország)
Job shadowing az alperai IESO Pascual Serrano iskolában
Egy nagyon érdekes, igazi spanyol környezetben tölthettem öt napot és figyelhettem meg a spanyol oktatási rendszer helyi sajátosságait 2024. május 6 és 10 között.
Alpera egy 2200 fős község Spanyolország Albacete tartományában, Castilla La Mancha régióban. Lakosai főként mezőgazdaságból élnek, és a gazdálkodáshoz tartozó iparban dolgoznak. A falu a terület egyik oktatási központja, vonzáskörzetébe tartoznakk Alatoz, Carcelén, Higueruela és Ayora kisközségek, ahonnan a diákokat iskolabusz hozza be a helyi középiskolába.
A kötelező alapoktatás 6+4 -es rendszerben működik az országban, ami azt jelenti, hogy a diákoknak 16 éves korukig kötelező az oktatás. Ezt követően 2 év alatt lehetőségük van a továbbtanuláshoz szükséges érettségire felkészülni, vagy szakmát tanulni. Spanyolország általam meglátogatott régiójában a diákok igen jelentős része 16 évesen befejezi a tanulmányait, vagy szakmát tanul, mellyel be tud kapcsolódni az otthoni gazdaságba. Bizonyos szakmák elsajátítására helyben, esti oktatás keretében lehetőség is van. A végzős tanulók mindössze 20 százaléka vállalja, hogy a közeli Albacete vagy Almansa városokba ingázva, vagy kollégistaként, felkészül az érettségire, hogy egyetemi tanulmányokat tudjon folytatni.
A helyi iskola tanári karának 90% ingázik, napi 70-100 km-t vezet az iskolába és vissza. Azonban a spanyol tanárok nem nagyon válogathatnak, hogy hol tanítanak. Bizonyos tanításban töltött év és egy komoly szakmai vizsga letétele után van esélyük arra, hogy állandó kinevezést kapjanak egy iskolában. Addig mindenki évente új intézményben tanít, néha közelebb, néha nagyon távol az otthonától. Az alperai iskolában például minden évben a tanári kar 60%-a kicserélődik. Az intézmény vezetőjével folytatott beszélgetésből kiderült, hogy ezt nem mindig olyan egyszerű kezelni. Nagyon sok minden függ az újonnan érkezett kollégáktól.
Az intézmény falusi mivolta ellenére nagyon modern, technikailag jól felszerelt. A kinevezett tanárok mindent megtesznek a minél változatosabb, színesebb iskolai élet érdekében. Van gyakorlókertjük, működő Erasmus programjuk.
Számomra megelő volt, hogy a tanulási nehézségekkel küzdő diákok számára külön osztály van, ahol a tanulók lassabb tempóban, több tanári támogatással sajátítják el a kötelező tananyagot. Élmény volt egy ilyen nyelvórán részt venni.
Az iskola természetileg és történelmileg is jelentős környezetben van. Az iskola névadója és egyben az iskola egy volt tanára, Pascual Serrano Gómez, aki 1913-ban felfedezte a település határában azokat a barlangrajzokat, melyeket valószínű több mint 6000 évvel ezelőtt itt élt vadászó-gyűjtögető életmódot folytatott népek hagytak hátra. Fantasztikus élmény volt látni ezeket a sziklára festett képeket.
Érdekes volt megtapasztalni, hogy a faluban nem beszél senki angolul. Így hát a spanyol nyelv alapjainak elsajátításra nagyon nagy szükség volt. Ebben a helyi kollégáim segítettek. A hét végére már egész jól sikerült a szállással és étkezéssel kapcsolatos mini párbeszédeket folytatni.
A látogatás mind szakmai mind pedig kulturális szempontból nagyon tartalmas volt.
Dr. Szilákné Korbély Ágnes és Molnárné Nagy Edit - Heraklion Protypo Gimnázium – Herakloin (Görögország)
Feltöltés alatt.
Élménybeszámolók
Csúri-Németh Éva – Innovative Teaching Methods – Málaga (Spanyolország)
Dirner Ágota – Mindfulness and Meditation: Well-being at School and Life – Alicante (Spanyolország)
Gyuris Anett – Innovative Approaches to Teaching – Prága (Csehország)
Juhász-Fodor Tímea – Creativity and Motivation in the Classroom with Teacher Language Development - Valetta (Málta)
Kovács Krisztina – Discovering the Cultural Heritage of the Ancient Rome - Róma (Olaszország)
Luttrell Erzsébet – Body-Mind-Nature connection: Well-Being for a fully awareness and healthy lifestyle. Outdoor and environmental sessions – Alicante (Spanyolország)
Dr. Máder Attila – Information and communication technologies (ICT), web application, social networks and online tools for a New Education – Reykjavik (Izland)
Némethné Hérics Éva – Integrating Creativity and Innovation into Teaching – Firenze (Olaszország)
Zsótér Éva – Wien einmal anders: Methoden des E-Learning: LearningApps und weitere Lernumgebungen – innovative Lehrmethoden in der Praxis – Bécs (Ausztria)
Feltöltés alatt.
Disszeminációk
Feltöltés alatt.
Célkitűzéseink
„Az Erasmus+ az oktatás, a képzés, az ifjúság és a sport területén a 2021–2027 közötti időszakra létrehozott uniós program, melynek általános célkitűzése, hogy az egész életen át tartó tanulás révén támogassa az emberek tanulmányi előmenetelét, illetve szakmai és személyes fejlődését az oktatás, a képzés, az ifjúság és a sport területén Európában, és ezáltal hozzájáruljon a fenntartható növekedéshez, a minőségi munkahelyek megteremtéséhez és a társadalmi kohézióhoz, az innováció előmozdításához, valamint az európai identitás és az aktív polgári szerepvállalás erősítéséhez… A kiemelkedő minőségű, inkluzív oktatás és képzés, valamint az informális és nemformális tanulás felvértezi a fiatalok és a résztvevők valamennyi korosztályát azokkal a képesítésekkel és készségekkel, amelyekkel érdemi módon részt tudnak venni a demokratikus társadalomban, megértik a kultúrák közötti különbségeket, és sikeresen át tudnak lépni a munkaerőpiacra.”
Intézményünk 2021-ben elnyerte az akkreditációt, amely azt jelenti, hogy 2027-tel bezárólag tanári és diák mobilitásokat valósíthatunk meg könnyített pályázati feltételek mellett. Akkreditációs pályázatunkban meghatároztuk intézményünk stratégiai tervét, amelyben az alábbi fejlesztési célok szerepelnek:
1. Lendületet adni a nyelvtanuláshoz
Munkatársaink részt vehessenek nyelvi kurzusokon, majd szakmai látogatáson, módszertani tanfolyamokon, nyelvtanárok nyelvi és módszertani ismereteinek megújítása
2. Interkulturális tanulás
A diákok nyelvi és szociális kompetenciájának, idegen nyelvi kommunikációjának fejlesztése
3. Innováció és kreativitás fejlesztése, tanulószervezetté válás
Folyamatos, a szervezeti kultúrába beépülő szakmai fejlődés, jó gyakorlatok átadása, tudásmegosztás gyakorlatának kialakítása
4. A “Z” és az alfa generáció digitális kompetenciájának fejlesztése
A diákok tanulják meg a digitális tér adta lehetőségeket hatékonyan és felelősséggel használni a tanulási folyamatokban
5. Sokszínűség – nemzetköziesítés
Nemzetközi projektekhez kapcsolódva vonzóbbá tenni iskolánkat a diákok és a fiatal kollégák számára, ez utóbbi esetben kedvet ébreszteni a pedagógus pályán maradáshoz
6. Külföldi középiskolák környezetvédelmi és egészségnevelési programjainak, jó gyakorlatainak megismerése, illetve a korszerű, a mi pedagógiai gyakorlatunkban is beilleszthető módszerek elsajátítása
Az Erasmus+ akkreditációs pályázat első szakaszában 2022-ben 80613 euró támogatást nyertünk. Ennek segítségével ebben a pályázati évben eddig 23 tanár vehetett rész külföldi kurzusokon, 3 fő szakmai látogatáson, 12 diák Spanyolországba, 8 tanuló Németországba, 6 diák pedig Olaszországba utazhatott kísérőtanáraik vezetésével különböző szakmai programokra.
A megvalósult mobilitásokról intézményünk honlapján és más felületeken, többek között a projektünk nyilvános Facebook-oldalán is folyamatosan hírt adunk.
https://www.facebook.com/groups/455976389345352A projektet az Európai Bizottság támogatta. A kiadványban (közleményben) megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.